20 Dec 2014

Saboteur : the duel

The Dutch version of Saboteur: the duel is released by 999 Games. This game has been designed for 1 and 2 players. The other language versions are in preparation and will be released in 2015.
 
 
Which game could I recommend you?
  • Saboteur, the basic game, was designed for 3 to 10 players. It's really very fun and balanced with 6 to 10 players. The rules are simple and straightforward, which makes it an ideal game for casual players.
  • Saboteur 2, the expansion, was designed for 2 to 12 players. Due to the increased complexity (extra roles and extra action cards), it's more suited for experienced players. The game play is also a little bit longer. Therefore, I prefer it for 3 to 6 players.
  • Saboteur 3, the duel, was primarly designed as a solitaire game with a 2-player variant. For commercial reasons, it has been packaged as a 2-player game with a solitaire variant. Alone, you try to reach the most gold and with two, you try to get more gold points than your opponent.

1 comment:

belem said...

Bonjour,
J'ai déjà "saboteurs" mais je viens de me procurer un autre (plus ancien) jeu. Il s'agit de "la courte paille" et là, mirmidon de misère de grenouille, la boite bien que scellée ne contient qu'une carte de résumé des règles et ... pas les règles elles mêmes! Peut être suis je trop simplet mais je chercher un complément de règles et n'ai trouvé, sur votre ancien site, que des règles avancées, d'ailleurs un peu trop pour moi ^^ Pourriez vous m'aider svp ?
b.lemanach@gmail.com
Cordialement,